Statistik


View My Stats

Thursday, November 18, 2010

aku x marah..nasihat!!

dah lame x bercerpen...

kerane kesibukan kerja...

tuntutan rumah tangga (ade ke?..tuntutan?kene ke ayat ni)klu x kene.u all tolong lah betulkan..

hidup seperti biase, Alhamdulilah..syukur..

ok citer anak lah.org da ade anak:)Ungku Amir Ziqri>2-3 mgu yg lepas agk meresahkan, kesihatan x bape ok.2 mgu demam berlarutan.mcm2 ubat : antibiotik.sume x jln.berat badan turun mendadak.tidur mlm x lena.shingga d suatu hari jiran sebelah mengadu domba ank beliau yg baru berusia 5 bulan suspek denggi dan dtahan d wad.

Terus cargas hantar anak cek d Hospital Serdang.sorry!! Hospital Serdang amat menjengkelkan.indah dr segi rupe je.ambil darah sampai 3x,mane belajar?KKM??tgu sampai 5 jam.layanan yg teruk.Doktor yg boleh dikategorikan BINJAI!kenape aku berkate demikian?.

OK aku citer 1 per 1 :
1) sesampai d hospital amik no kategori x bape emergency!
2) nurse A pgil untuk amik darah untuk buat test.denggi atau x.Nurse A x boleh buat panggil kawan (Nurse B) sbb x nmpak urat kt tgn.ok fine.
3)Nurse B pun xleh buat (amik darah-sample) dr tgn.so decide amik kt kaki (ank dah melalak sbb cucuk kt tgn td,darah x kuar).
4)ok amik kt kaki.kuar jugaklah...then hantar sample ke lab.
5)tgu 5 jam baru dpt masuk.dgn hati yg bedebar nk tahu result.(denggi ke x)
6)masuk jumpe doktor bongok ckp.darah yg dambil td X CUKUP!kena amik sekali lg..
7)telinga mule merah.................redha seketika dgn ape yg berlaku, ok kali ni aku nk tgk Doktor pulak yg amik darah.ayat terpacul "OK saye cube amik" Doktor BINJAI ckp>kalian igt anak aku spesimen ke nk test2..Doktor BINJAI x leh buat.pgil doktor lain.aduh sesak dade aku tahan marah!!

akhirnya Doktor B berjaya.tgu lgi sejam untuk dptkan result..alhamdulillah result:negatif denggi..Doktor2 di klinik Hospital Serdang-muda2.korang pikirlah.bukan aku sorg.kesian tgk keadaan sekeliling.budak2 yg patutnye ddahulukan dibiarkan tgu sampai berjam2.mcm mane?kaunter aduan duk duduk bersahaj apabila d tanya.come on bro org sakitlah!!do something lah...~AKU X MARAH!!AKU NASIHAT je...huh (ggrrrrr)

0 comments:

Post a Comment

Twitter Delicious Facebook Digg Stumbleupon Favorites More